Açık kasada sorunsuz ABS baskı

semih_s

Aktif Üye
Katılım
16 Aralık 2020
Mesajlar
233
ABS'nin çarpılma ve tabladan ayrılma eğilimi ve tablaya yapışma sorunu. Ama işlevsel bir şey üretmek istediğim zaman sıcaklık dayanımı ve sağlamlığı ile PETG ve PLA'dan üstün.

Uzun süre tablaya asetonda çözülmüş ABS sürmek, yapıştırıcı sürmek, maskeleme bandı yapıştırmak, tablaya saç spreyi sıkmak gibi şeylerle uğraşıp, yapışma ve çarpılmayı az da olsa telafi etmeye çalıştım ama büyük dikdörtge ve yüksek parçalarda iyi çıktı alamıyordum

Geçenlerde dolapta elektrikli battaniyeyi görünce aklıma aşağıdaki çözüm geldi.
IMG20220508172249.jpg


Battaniyenin altında Anet A8 rahatça çalışabiliyor.

IMG20220508172256.jpg


Tabla cam, ve üzerine bulabildiğim en ucuz saç spreyini sıktım her saç spreyi olmuyormuş diye okumuştum bir yerlerde, bendeki "Akad Gardi" 4 numara yazıyor üstünde. 100 derecede baskı alıyorum, ABS çok iyi yapışıyor, baskı bittikten sonra kuvvetli yapışma 70 dereceye kadar sürüyor, tabla sıcaklığı 40 dereceye düştüğünde tabladan çok kolay ayrılıyor.

Sorunsuz aldığım ABS baskı örneği de aşağıda. Fan kapalı alındılar.

IMG20220508182657.jpg



IMG20220508211125.jpg


Hedef filament ve ABG filament ile bundan daha yüksek ve köşeli parçaları düzgün bastırabildim. Bu yukarıdakinin markasını hatırlamıyorum ama dokunuşu ve parlaklığı petg'i andırıyor, bu da hiç çarpılma olmadan basıldı.
 
Top