0 - 30V, 5A Demonte Güç Kaynağı Tasarımı

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
7,855
Yok yine dayanmaz 10 yıl. Öyle bir üretim yok. Sanayi tipi almak bir çözüm. Tamiri kolay, parçaları ucuz.
Askeriyede bir çamaşır makinası var. Takribi 30kg'lık filan. Hazır kazan almışlar. Profil demirden çerçeve yapmışlar. Büyük amortisörlerle profillere sabitlemişler. Kontrolcü olarak 16F84 ve şu standart LCD'den vardı. Deterjan zaten direk kazana atılıyor(yeni deterjanlarda böyle). Yani elbette ev şartlarında böyle açık frame olmaz ama dolap içine yapılsa ömürlük olur. En azıncan sacı 2 seneye çürümez. Yapıyorlar plastikten bir kapı sensörü 6 ayda bir bozuluyor.
Abi onu alıp üstüne altın kaplama da yapsak hatunlar kapıdan içeri sokmaz. :katil2:
İlla herkeste olandan olacak, ama herkestekinin bir üst modelinden :katil2:
 

serkan_48

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
1,144
Askerde gemide gorev yaptım. Gemide astsubaylar için Çamaşır ve kurutma makinalari vardi. Markayı ilk kez görmüştüm miele marka.

Günün 24 saatin 16 saati çalışırdı makinalar. Tik demedi. En son bir kuturma arızalandı. Yerine yerli bir makina aldılar. 2 ay demedi gitti.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
7,855
Askerde gemide gorev yaptım. Gemide astsubaylar için Çamaşır ve kurutma makinalari vardi. Markayı ilk kez görmüştüm miele marka.

Günün 24 saatin 16 saati çalışırdı makinalar. Tik demedi. En son bir kuturma arızalandı. Yerine yerli bir makina aldılar. 2 ay demedi gitti.
En ucuzu 7000tl cik :D
 

Endorfin35+

Kayıtsız Üye
Staff member
Katılım
1 Mayıs 2020
Mesajlar
2,730
Benim ablam var benden 15 yaş büyük. Ben çocukken oda bekardı. Çalışarak kazandığı para ile çeyiz eşyası alırdı. Normal bir fırın için 1 yıllık maaşını biriktirdiğini hatırlıyorum ...

10 sene önce daha iyiydik. Aşağı yukarı 1 maaş ile isteyen istediği eşyayı alıyordu...

Şimdi alım yine gücümüz düşük ve düşüyor malesef..
 
Son düzenleme:

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,016
2008 krizi Türkiye'ye yaramıştı. Dışarıdaki kriz, borsaya sıcak para olarak yansımış, haliyle döviz ve emtialar çok düşmüştü. Faiz %4'tü. Kredi kartı ile 15TL'ye araba alan arkadaşlarımı hatırlıyorum. Otobüse binen asgari ücretli insan son model iPhone modelini hemen alabiliyordu. Şimdi "Xiaomi'de aynı yaa" diyor tabi :)

Lakin o tarihten bu tarihe hem devlet hem dünyada işler çok değişti. Her şey güneydeki katil devlete one minute çekmekle başladı. Akabinde yaşadığımız iç isyanla faiz ve döviz kendi vatandaşlarımız tarafından ikiye katlandı. Kurtarılmış bölgelerle ile çatışma ardından işgal/darbe girişimi filan tek tek anlatmayayım hepimiz birlikte yaşadık. Burada siyasilerin dışında vatandaşın da bunda payı vardı.

Otobüsleri yakan vatandaştı, polis arabalarını ters düz edip yakan vatandaştı, taksimi işgal edip turistleri kaçıran vatandaştı. Hendekleri kazan vatandaştı, kendi milletine silah doğrultan, hava harekatı ile meclissine bomba atan asker vatandaştı, cumhurbaşkanı asmaya çalışan yine vatandaştı.

Haliyle bunlar vatandaşın cebine eksi olarak yansıyor. Yani vatandaş kendi kendine yapıyor aslında. Kimseden bir şeyleri düzeltmesini beklemeyin. Kimsenin elinde sihirli değnek yok. Herkes önce kendini düzeltip işini daha doğru ve dürüst yaparım ona bakacak.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
7,855
Biraz vakit bulunca Demonte güç kaynağımın çizimine yoğunlaştım.
İkitane X9C103S dijital potansiyometreyi de devreye ekleyerek çizimi tamamladım.
Bir sonraki aşamada çizimlerin doğruluğunu kontrol edip hata var mı diye bakacağım. Gerçi şemaya göre çizdiğim için hata yok diyebilirim.
Belki pcbyi küçültmek için biraz çabalarım. Çünkü bu haliyle elde basmak pek mümkün değil. İllaki Çine gidecek.
Sizin de gözünüze çarpan bir hata var ise lütfen yazın.

psu.PNG
 

by lent

Aktif Üye
Katılım
24 Ocak 2021
Mesajlar
276
Fazla vakıf değilim ve fazla vakit vermeden baktım, gözüme çarpanları sıraladım gerekli gereksiz degerlendirirsin Gökhan:

10A lik kırmızı atlama dar,
R15 in sağındaki ayağa kırmızı atlama yakın oysa dışarıdan veya ortadan daha mesafeli çizmek mümkün çok yer var,
Kimi atlamalar çok kısa alt üst yapmak yerine direk tek yüzeyden yapılabilirdi ön; j4 J5 c6 linki kardeşim.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
7,855
Fazla vakıf değilim ve fazla vakit vermeden baktım, gözüme çarpanları sıraladım gerekli gereksiz degerlendirirsin Gökhan:

10A lik kırmızı atlama dar,
R15 in sağındaki ayağa kırmızı atlama yakın oysa dışarıdan veya ortadan daha mesafeli çizmek mümkün çok yer var,
Kimi atlamalar çok kısa alt üst yapmak yerine direk tek yüzeyden yapılabilirdi ön; j4 J5 c6 linki kardeşim.
Önerilerini uyguladım. Yarın PCB nin üst tarafını daha çok kullanmak için uğraşacağım.
@taydin abi 2N3055'i paralel bağlamak için ekstra komponent gerekmiyordu değil mi? Direk paralel bağlarsak oluyordu sanırım? Üzerinden zaman geçince unuttum :)

psu.PNG
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
13,798
Önerilerini uyguladım. Yarın PCB nin üst tarafını daha çok kullanmak için uğraşacağım.
@taydin abi 2N3055'i paralel bağlamak için ekstra komponent gerekmiyordu değil mi? Direk paralel bağlarsak oluyordu sanırım? Üzerinden zaman geçince unuttum :)

11362 eklentisine bak

Sen 5 A akım almak istiyordun. Bu durumda 0.27 Ω 10 W dirençler koyman lazım emiterlere.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
7,855
5A için ikinci transistörü de ekleyip 5W dirençlerini de yerleştirdim. Çift taraflı çizimi bitirdim. Şemaya göre hata yok ama tam emin de olamıyorum. İşin gıcık tarafı bu hali ile evde basmak mümkün değil. Mecbur pcway'e gidecek.

psu.PNG
 

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,016
Bence sığar, çok eleman yok. Çok daha büyüklerini denedim ben breadboard üzerinde. Büyük breadboard ile deneyebilirsin.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
7,855
Bence sığar, çok eleman yok. Çok daha büyüklerini denedim ben breadboard üzerinde. Büyük breadboard ile deneyebilirsin.
Sığmasını kastetmedim abi. Breadboard da iletim sıkıntısı olur bu yapıda. Öyle 3-5 bağlantılı basit bir devre değil. Yani uğraşırsak illaki yapılır ama uğraştırır işte. Ben zaten uzun zamandır uğraşıyorum bu proje ile. Bıkkınlık gelsin istemiyorum.
 

by lent

Aktif Üye
Katılım
24 Ocak 2021
Mesajlar
276
Sığmasını kastetmedim abi. Breadboard da iletim sıkıntısı olur bu yapıda. Öyle 3-5 bağlantılı basit bir devre değil. Yani uğraşırsak illaki yapılır ama uğraştırır işte. Ben zaten uzun zamandır uğraşıyorum bu proje ile. Bıkkınlık gelsin istemiyorum.
Benzetmelerime gönül koymayacağına inandığım için söyleyeceğim. Yumurta kırmadan omlet yapılmaz, hatalar olmadan da tecrübe edilmez. Hata yapmaktan korkmamak lazım ve nedenini bulmak şart ;).

Devre böyle daha iyi görünüyor, Allah yüzünü kara çıkarmasın Gökhan.
 

cevdetfaikosman

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2,016
Sorun çıkar diye breadboard denemeden olmaz. Sen dene orada sorun çıkarsa bağlantıları ölçersin, iletim sorunu var mı bakarsın. Sinyalizasyon çalışmıyorsun sonuçta.
 
Top